czwartek, 25 maja 2017

Dom, stary dom czyli dom do remontu : )

     Niektórzy piszą blogi (które, gdy tylko mam czas, czytam z wielką przyjemnością i zainteresowaniem), których tematyką jest prawie wyłącznie remont starego domu. Zauważyłam, ze zdziwieniem, że u mnie jest to jakby temat poboczny, mimo tego, że przecież kupiłam stary dom do remontu, więcej kupiłam gospodarstwo do remontu : ).
Postanowiłam nadrobić zaległości.
Pokażę Wam teraz zdjęcia z grudnia, zrobione podczas jednej z wizyt, które miały na celu omówienie z właścicielka kroków zmierzających  do zawarcia umowy kupna-sprzedaży. Co jak wiadomo nie jest dzisiaj takie proste, ponieważ rząd w ferworze obrony ziemi polskiej, przed masowym wykupieniem jej przez cudzoziemców, czekających tłumnie na rok 2017, kiedy to mieli się masowo rzucić do kupna, ...... bardzo skutecznie blokuje tą możliwość ...... swoim własnym obywatelom. Pragnę w tym miejscu bardzo podziękować rządowi za znaczne obniżenie cen gospodarstw rolnych. Większość potencjalnych kupców, obecnych mieszczuchów, a rolników in spe, zniechęca się na starcie formalnościami. I wcale mnie to nie dziwi : ).

Zaczynam od spojrzenia na całość:





 Stajenka:
 Zabudowania z drugiej strony czyli od wschodu.


 Następna stajenka:
 Dom i zabudowania gospodarcze, na dole stajenki, na górze strychy, które mam zamiar zaadoptować na pokoje gościnne.

 Nie wszystko zostawię, pewne rzeczy znikną.
 Strych nad przyszłą jadalnią:


 Piwnica pod jadalnią:
 Przyszła jadalnia:


 Strych nad pomieszczeniem na urządzenia młyna, albo tak mi się wydaje. Ale młyn i tartak były.



 Magazynek:


 Kolejna stajenka:


 Trochę murów z cegły i piaskowca, w dobrym stanie.


 Wiatka, obecnie konie tam chowają się przed słońcem. Maszyny oczywiście przestawiłam.



 Stawidła zarośniętego stawu:
 Odpływ ze stawu.
 Pola i lasy:





 Rzeka z pięknymi drzewami dnem piaszczystym.





 Tam były urządzenia młyna.

 Kolejny strych:




 Wjazd.

 Części tych wiat już nie ma, bo przegniła konstrukcja groziła zawaleniem.



 Piwnica pod domem.

 Pierwsze piętro. Zdjęć parteru nie mam, bo w grudniu, kiedy te zdjęcia powstały, mieszkała tam mama właścicielki i głupio mi było tak trochę, ją obfotografować. I jakoś tak do tej pory nie zrobiłam.  Ale się poprawię : ).




 Dzieci czują się od razu jak u siebie.
 Rozkładamy obóz cygański.

 Strych nad domem, za niski na adaptację, ale to dobrze, bo chce mieć prawdziwy strych = rupieciarnię.


Już dzisiaj wygląda to trochę inaczej. Powoli będę przedstawiać zmiany. Jak zwykle wsłuchuję się w to co mówi dom. Niektóre rozwiązania narzuci sam, do innych dojdziemy razem. Nie będę niczego na nim wymuszać, poczekam aż obdarzy mnie zaufaniem i odsłoni swoje tajemnice. Będę uważać na stare drzwi, odsłaniać stare belki, powoli .....do czegoś razem dojdziemy. Oczywiście nie jestem sama, ale kto mi pomaga i w czym, o tym napiszę wkrótce.


42 komentarze:

  1. Takie stare domy zawsze mają fajny potencjał, mimo że remont ich to ciężka praca. Warto jednak się wysilić, by móc cieszyć się na prawdę ładnym domem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam szczerze, że nie wiem, czy zdecydowałabym się na zakup starego domu do remontu. To chyba nie jest w moim stylu i nie byłabym w stanie ogarnąć tych wszystkich spraw związanych z remontem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładna okolica, gratulacje z podjętej decyzji Fajnie, przygotowana relacja i zdjęcia ;) Kwestie formalności niewątpliwie mogą zniechęcić proces zakupu nieruchomości, jednak jak widać, warto, naprawdę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Stare domy mają swój urok, jednak remont ich jest bardzo praco- i czasochłonny. Podczas remontu często wychodzą różne niespodziewane wydatki, jednak renowacja takiego budynku daje ogromną satysfakcję. Ta drewniana, bordowa podłoga jeśli tylko jest zdrowa to po odnowieniu będzie się pięknie prezentować. Sami taką zastaliśmy w naszym starym domu. Początkowo chcieliśmy ją zrywać, ale ja uparłam się, żeby ją zostawić i to była najlepsza decyzja jaką mogliśmy podjąć. Po wycyklinowaniu i pomalowaniu odpowiednim lakierem, podłogi nadają całemu wnętrzu niepowtarzalnego klimatu, którego nie można osiągnąć dostępnymi na rynku panelami czy podłogami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie czasami takie domy opłaca się remontować, ale musimy być zdecydowani, że chcemy zamieszkać w danym miejscu. Ja sobie bardzo cenię mieszkanie w nowym budownictwie i właśnie pod takim kątem szukałem mieszkania. Fajnie, że po przeczytaniu https://www.eurostyl.com.pl/blog/mieszkanie-pod-klucz--7-zalet-wykonczenia-mieszkania-przez-dewelopera zdecydowałem się na wykończenie mieszkania pod klucz.

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno sam remont to sporo czasu i pieniędzy, ale można takie nieruchomości doprowadzić do stanu używalności. Ja jednak zdecydowałam się na kupno mieszkania. Bardzo fajnie, że dzięki https://cuk.pl/porady/ubezpieczenie-nieruchomosci-pod-kredyt zrozumiałam czym jest ubezpieczenie kredytu pod nieruchomość.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dużo pracy przed wami. Mam nadziję, że wam się uda jak najszybciej uda
    Uważajcie na cieśli. My mieliśmy straszny problem, w sumie całkiem aktualny
    https://italbud-kety-nierzetelny-wykonawca.blogspot.com/
    uważajcie na cieśli

    OdpowiedzUsuń
  10. Faktycznie jeśli chodzi o same domy to można również dobrze je kupić do remontu. My taki dom również kupiliśmy i od razu zdecydowaliśmy się na studnię głębinową. W takim przypadku w sklepie https://www.dostudni.pl/ od razu zamówiłem świetną pompę głębinową.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. W sumie dla mnie dom to jeszcze za dużo i właśnie dlatego wybrałam bardzo fajne i przytulne mieszkanie w Gdańsku. Jestem przekonana, że oferta od https://www.eurostyl.com.pl/oferta/nowe-mieszkania-gdansk.html była jak najbardziej optymalną i przede wszystkim sama lokalizacja bardzo mi pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Trzeba też dokładnie sprawdzić, czy w takim domu nie zaczyna rozwijać się pleśń. Zazwyczaj stare budynki mają duży problem z przeciekami z dachu, orynnowania, nieszczelnych okien i drzwi, instalacji wodociągowej, grzewczej czy kanalizacyjnej. Warto mieć to na uwadze!

    OdpowiedzUsuń
  15. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak najbardziej czasami i właśnie taki remont jest warty tego aby go wykonać. Ja nawet czytałam na stronie https://iursynow.pl/artykul/uslugi-remontowe-wybieramy/1153871 o tym jaki materiał elewacyjny jest najlepszy i dlaczego akurat warto się na niego zdecydować.

    OdpowiedzUsuń
  17. Remont takiego domu na pewno będzie wymagający. Warto sprawdzić dokładnie wszystkie instalacje, czy nie będą wymagały wymiany. W razie problemów można skontaktować się z firmą Instal-Budex https://zleca.pl/wykonawca/instal-budex-1588073807, która specjalizuje się w takich zleceniach.

    OdpowiedzUsuń
  18. Z całą pewnością przeprowadzenie remontów jest czymś niezwykle istotnym i dla mnie w tej materii bardzo liczy się jakość. Tym bardziej jestem przekonana, że firma https://www.remonty.w.poznaniu.pl/ doskonale przeprowadza remonty z dbałością o najmniejszy szczegół.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem w trakcie remontu mojego salonu i długo zastanawiałem sie nad wyborem podłogi. Znajomy polecił mi ofertę producent paneli i przyznam, że był to bardzo dobry pomysł. Drewniana podłoga, którą u nich zamówiłem prezentuje sie fantastycznie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Dużo pracy przed Tobą, mam nadzieję, że uda się dopiąć celu. W razie problemów, warto przeczytać ten artykuł, by obniżyć nieco koszty remontu https://szybkagotowka.pl/Finanse/ile-kosztuje-remont-mieszkania

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  22. Akurat tu już tak naprawdę bardzo dużo zależy od nas samych i ja jestem zdania, że warto jest remonty przeprowadzać. W końcu jak ja jeszcze skorzystałem z oferty https://www.wawerbud.pl/remonty-warszawa/ to już wiedziałem, że firma ta przeprowadzi remont bardzo dokładnie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo ciekawy artykuł i świetne zdjęcia.
    panele podłogowe

    OdpowiedzUsuń
  25. Przeprowadzanie remontu takiego domu to wyzwanie. Powodzenia!
    podlogi24.net

    OdpowiedzUsuń
  26. Życzę powodzenia i cierpliwości w dalszym remoncie! :)

    Podłogi Kalisz

    OdpowiedzUsuń
  27. Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  29. Faktycznie sama aranżacja naszych wnętrz jest ważne lecz ja póki co jeszcze jestem na etapie budowy naszego domu. W każdym razie jestem zadowolona, ze biuro projektowe https://zarzycki-konstrukcje.pl/ stworzyło dla mnie bardzo fajny projekt.

    OdpowiedzUsuń
  30. Decyzja o własnym mieszkaniu nie jest prosta. Mi pomógł ten artykuł https://finansowymagazyn.pl/mieszkanie-z-kredytu-czy-jednak-wynajem-co-sie-oplaca/ póki co wynajmuję spore mieszkanie i to w bardzo dobrej cenie, ale chciałabym za jakiś czas mieć coś swojego.

    OdpowiedzUsuń
  31. Super propozycje, polecam także moją kul budową propozycję

    OdpowiedzUsuń
  32. Faktycznie jest to coś bardzo ważnego i ja także chcę jeszcze dodać, że na pewno bardzo ważną sprawą jest to aby wiedzieć skąd kupować materiały do wykańczania wnętrz. Na pewno dobrze jest zajrzeć do sklepu https://artcorestudio.pl/ gdyż tam takie rzeczy dostaniemy od ręki.

    OdpowiedzUsuń
  33. A czy ktoś z was może ma u siebie balie ogrodowe jacuzzi ? Bo ja też planuję remont, ale mojego tarasu i ogrodu, i tak kusi mnie aby kupić sobie takie jacuzzi. Zastanawiam się jednak czy warto.... Co wy na to?

    OdpowiedzUsuń
  34. Z pewnością powinniście wziąć pod uwagę taką propozycję, jak pompa ciepła, jeśli już decydujecie się na gruntowne remonty. Na pewno warto wziąć pod uwagę to od razu, w przypadku różnych prac. Pod pompę ciepła powinniście przygotować też przede wszystkim odpowiednie odwierty. Zwróćcie uwagę na informacje dostępne na stronie www.odwierty.net . Tam poznacie też od razu usługi odwiertów. Przy pompie ciepła są one konieczne. Rozważacie w ogóle pompę ciepła?

    OdpowiedzUsuń
  35. A gdyby tak zakupić mieszkanie w bloku zamiast domu? Jak sądzicie, czy to będzie dobry pomysł?

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja jestem zdania, że również nikt z na nie powinien zapominać o regularnych przeglądach kominiarskich. Fajnie, że kominiarz z https://kominiarz.warszawa.pl/ takie prace zawsze wykonuje bardzo rzetelnie.

    OdpowiedzUsuń
  37. A co powiecie na takie rozwiązanie jak wkładki na jeden klucz: https://www.systemkluczowy.pl/pl/c/Na-jeden-klucz/13 ? Słyszałam, że są to zamki, dzięki którym możemy używać tylko jednego klucza do wielu drzwi. Uważam, że to bardzo ciekawa opcja.

    OdpowiedzUsuń
  38. To jest dom z naprawdę duzym potencjałem, jednak równie dużo trzeba w niego włożyć pracy, aby nadawał sie do zamieszkania. jednakże efekt na pewno bedzie wspaniały!

    OdpowiedzUsuń
  39. Zastanawiam się właśnie nad zakupem mieszkania od dewelopera. Ciekawą propozycją są moim zdaniem nowe mieszkania lublin: https://zagieldom.pl/. Jak sądzicie, czy zakup takiego właśnie mieszkania będzie dobrym wyborem?

    OdpowiedzUsuń
  40. Stary dom może kryć wiele tajemnic :) Czasem nie tylko tych pozytywnych - ale też negatywnych. Warto pomyśleć więc poważnie o przeprowadzeniu badania stanu technicznego budynku. Myślę, że takie badanie mogłoby dać odpowiedzi na wiele różnych pytań.

    OdpowiedzUsuń